Google Analytics

Narzędzie Google Analytics jest jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi służących do analityki stron WWW. Udostępnione za darmo (do 5 milinów wejść na stronę) przez firmę Google stało się jednym z najpopularniejszych tego typu narzędzii w świecie marketingu internetowego. Blisko 80 różnych generowanych raportów, których liczba stale rośnie, skupia się między innymi na ruchu na stronie internetowej, określaniu zdarzeń e-commerce, zbierają dane na temat źródeł pozyskania użytkownika i jego zachowaniu na stronie. Raporty oraz integracje z innymi narzędziami Google (Search Console i AdWords) powodują, iż Google Analytics stało się kompleksowym narzędziem do analizy sprzedaży i konwersji wynikającej z promocji strony internetowej. Poniżej przedstawimy podstawowe działy analityczne zawarte w panelu.

Czas rzeczywisty

Jak sama nazwa wskazuje służy do analizy zachowań użytkownika w czasie rzeczywistym. Ukazuje statystykę aktualnych odwiedzin na stronie oraz podstawowe kwestie dotyczące zachowania użytkownika.




Odbiorcy

Panel Odbiorcy przetwarza wszystkie dane temat użytkownika, który znalazł się na stronie. Zbiera liczbę wejść, bada czy to są nowi czy powracający użytkownicy. Informuje na temat technologii i oprogramowania z jakiego korzysta, bada dane demograficzne oraz geograficzne a nawet jego zainteresowania. Cennym elementem są statystki związane z urządzeń wykorzystywanych przez użytkownika, dzieląc je na urządzeń mobilne, tablety oraz komputery stacjonarne. Na podstawie tych danych łatwiej możemy wyprofilować potencjalnego klienta i odpowiednio dopasować stronę do jego wymagań.




Pozyskiwanie

Statystyki pozyskiwania ukazują źródła i kanały, które zostały wykorzystane do wejścia na stronę. Podstawowe kanały to wejścia z wyszukiwarek organicznych (czyli kojarzone z pozycjonowaniem stron), wejścia bezpośrednie, z reklam AdWords czy z kliknięcia w link. Dane pozwalają na analizę opłacalności kanałów promocji w Internecie.




Zachowanie

Google udostępnia również wszelkie zachowanie i interakcje użytkownika ze stroną. Możemy prześledzić drogę użytkownika poprzez podstrony, sprawdzić istotny z punktu widzenia pozostawienia użytkownika na stronie współczynnik odrzuceń. Otrzymujemy również dane na temat szybkości witryny, co jest coraz bardziej znaczącym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony. Analiza danych pozwoli na wprowadzenie na stronie zmian mających na celu większą aktywizację użytkownika i zachęcenie go do konwersji np. dokonania zakupu.




Konwersja

W tej zakładce można odnaleźć wszelkie dane na temat konwersji na stronie. Dotyczy ona działań takich jak dokonanie zakupu, przeczytanie artykułu czy ściągnięcie pliku. Wyświetlane są dane na temat liczbie i wysokości sprzedaży oraz najpopularniejszych produktach. To w tej zakładce możemy ustalić cele, które pomagają w analizie sprzedaży.







Narzędzia Google

Podstawowe i ogólnodostępne narzędzia udostępnione przez Google

Galeria

Przykładowe zrzuty ekranowe

Formularz kontaktowy

Prześlij do nas maila a skontaktujemy się w możliwie najkrótszym czasie.

Informacje kontaktowe