Mobile friendly test

Urządzenia mobilne w dzisiejszych czasach to standard i norma. Każdy posiada przy sobie smartfon, który wykorzystuje do komunikacji z innymi, ale także szukania informacji w Internecie. Podobno w wielu krajach smartfon przewyższył liczbę posiadanych komputerów, a co w związku z tym - nie masz mobilnej strony, nie istniejesz w Internecie. Skoro z roku na rok pojawia się coraz więcej użytkowników mobilnych czas zająć się wdrożeniem strony internetowej dostosowanej do każdego urządzenia, czyli responsive web design (RWD). Wpływa to również na pozycjonowanie strony w indeksie mobilnym.

Czy Twoja strona jest mobile friendly?

Jeśli nie wiesz czy strona www, którą posiadasz jest mobilna warto przeprowadzić specjalny test optymalizacji mobilnej. Google udostępniło do tego specjalne narzędzie "Test optymalizacji mobilnej" dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/mobile-friendly.

W pierwszym kroku po wejściu na stronę wystarczy podać adres strony www, którą chcemy przeanalizować.

Następnie oczekujemy na wykonanie analizy.

Po kilkudziesięciu sekundach pojawia się wynik przeprowadzonej analizy i informacja o badanej stronie. Pozytywne przejście testu mobilnego będzie podsumowane tekstem „Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych”, a negatywne „Strona nie jest dostosowana dla urządzeń mobilnych”.

Strona nie przeszła testu mobilnego – co zrobić?

Korzystając z popularnych systemów CMS jakimi są WordPress, Joomla, Drupal, Prestashop czy Magento szybko możemy dostosować serwis poprawiając odpowiednio szablon (layout) odpowiedzialną za wersją mobilną. Alternatywą jest zainwestowanie w nowoczesny szablon, który został odpowiednio dostosowany do wersji RWD.

W przypadku kiedy strona jest na autorskim systemie lub nie ma możliwości dokupienia wersji mobilnej należy postępować zgodnie ze wskazówkami Google podczas testu. W tym przypadku, jeśli posiadamy jedynie firmową wersję strony www z małą ilością podstron możemy również utworzyć osobną wersję strony tzw. wizytówkę mobilną.

Najczęstsze problemy z dostosowaniem do wersji mobilnej, które przekładają się na nieskuteczne pozycjonowanie:

  • mała czcionka – utrudnia czytanie tekstu,
  • treść szersza niż ekran,
  • reklama większa niż ekran – zazwyczaj jest to pop up, którego nie można zamknąć,
  • elementy klikalne zbyt blisko siebie,
  • nieustawiony widoczny obszar.

Alternatyw mamy mnóstwo, ale ważne jest czym prędzej dostosowanie się do wytycznych Google odnośnie „mobile friendly”. Jeśli nie masz strony mobilnej to tym samy mało prawdopodobne, że pojawisz się w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych (smartfony / tablety).

Narzędzia Google

Podstawowe i ogólnodostępne narzędzia udostępnione przez Google

Galeria

Przykładowe zrzuty ekranowe

Formularz kontaktowy

Prześlij do nas maila a skontaktujemy się w możliwie najkrótszym czasie.

Informacje kontaktowe